Hoe maak je een goede flyer? Deel 1
In dit artikel kijken we naar hoe je een goede flyer maakt.
Hoe maak je een goede flyer? Deel 1 Lees verder »
In dit artikel kijken we naar hoe je een goede flyer maakt.
Hoe maak je een goede flyer? Deel 1 Lees verder »
In dit tweede artikel gebruiken we de verzamelde informatie om de flyer in te vullen.
Hoe maak je een goede flyer? Deel 2 Lees verder »
Theatermakers Linda van der Knaap en Matthias voor de Poorte wilden graag de vrolijke noot blijven brengen op donkere plekken. Maar zij zijn dromers en doeners, geen planners. De Adviesbrigade hielp hen de plannen te verduurzamen.
Interactief theater voor vluchtelingenkinderen Lees verder »
‘Dit jaar viel Pasen tijdens de lockdown. Iemand kwam met het idee om toch paaseitjes aan elkaar uit te delen. We lieten het rondzingen door er over te praten en er over te schrijven in de wijkkrant en in de nieuwsbrief. Ik kreeg de buurtsuper zover ons te sponsoren. Met Pasen zijn er wel 100 zakjes met paaseitjes uitgedeeld.’
Buurtverbinder – mooie dingen ontstaan op onverwachte momenten Lees verder »
Tijdens afgelopen zomervakantie hebben kinderen in Presikhaaf midden in de hittegolf bij Stichting Samra keihard aan een fashionshow gewerkt. Voor de initiatiefneemster kwamen een aantal dingen fantastisch bij elkaar.
Verbindingen met fashionworkshops Lees verder »
De kerngroep van de Buurtfabriek streeft de ABCD-methode na – Asset Based Community Development. ABCD wil alle buurtbewoners betrekken, ongeacht leeftijd of herkomst.
Buurtfabriek – met Burgerkrachtsubsidie activiteiten ontplooien Lees verder »
De Stadskeuken biedt ruimte aan mensen die elkaar willen ontmoeten, zich willen ontwikkelen, willen ondernemen en/of een activiteiten willen organiseren t.b.v. een duurzame en sociale samenleving.
Met social media kan je veel aandacht krijgen, maar het is soms lastig om mensen buiten je eigen netwerk te bereiken. Dan kan het handig zijn om het netwerk van bijvoorbeeld een krant te gebruiken. Lees hier ons stappenplan voor het maken van een persbericht.
Hoe schrijf je een persbericht? Lees verder »
Er is meer vraag naar vrijwilligers dan aanbod. Hoe overtuig je ze om te kiezen voor jouw initiatief?
Kijken Naar Trends! – Praktische Vrijwilligers Gids Lees verder »
Als je met vrijwilligers gaat werken komt daar aardig wat bij kijken. Het is niet alleen een uitdaging om jezelf als initiatief of organisatie te verkopen. Er zijn namelijk ook interne zaken om rekening mee te houden!
Over Afspraken En Risico’s – Praktische Vrijwilligers Gids Lees verder »